Prima cursă de Formula 1 din istorie: 13 mai 1950 – Silverstone, Anglia

0
471

Prima cursă de Formula 1 din istorie a avut loc pe 13 mai, 1950 pe circuitul de la Silverstone și a fost câștigată de pilotul italian, Giuseppe Farina într-un Alfa Romeo cu timpul de 2:13:23.6 și cu o viteză media de 146.378 km/h. Locurile 2 și 3 au fost câștigate de alte mașini de cursă ale aceluiași constructor, Alfa Romeo: Luigi Faglioli (italian), respectiv Reg Parnell (englez).

Prima cursă de Formula 1 din istorie - Giuseppe Farina / foto: northamptonchron.co.uk
Prima cursă de Formula 1 din istorie – Giuseppe Farina / foto: northamptonchron.co.uk

Conturarea ideii de Formula 1 a prins viață în 1946 odată cu prima cursă care s-a desfășurat după egida Formulei 1, și anume Marele Premiu al orașului Torino. Cursa a fost câștigată de Achille Varzi într-un Alfa Romeo 158. În anul imediat următor, Federația Internațională de Automobilism anunța o serie de reguli care aveau să stea la baza curselor de Formula 1 începând cu 1950.

Ediția din 1950 a Marelui Premiu al Marii Britanii a fost a cincea ediție a Marelui Premiu, fiind totodată a treia oară când circuitul Silverstone a găzduit-o, prima cursă având loc în 1948.

Înainte de primul Mare Premiu, au avut loc patru curse non-campionat în toată Europa, cu Juan Manuel Fangio câștigând cursele din Pau și San Remo, iar celelalte două curse fiind câștigate de Reg Parnell și Georges Grignard.

În timpul weekendului, cursa a fost de asemenea precedată de o întrecere internațională de 500cc, care a fost câștigată de Stirling Moss la volanul unui Cooper-JAP. A fost, de asemenea, o demonstrație pentru mult anticipatul BRM P15, care urma să intre în sport mai târziu în acel an. Cursa a fost urmărită de George VI, regina Elisabeta, prințesa Margaret și Contele și Contesa Mountbatten din Birmania.

Astfel, pe 13 mai 1950, 21 de piloți din nouă țări au fost reprezentați la vechiul aeroport Silverstone, 4 din Franța, 2 din Italia și câte unul din Belgia, Irlanda, Monaco, Argentina, Thailanda și Elveția. Regatul Unit a fost reprezentat de 9 piloți. Cursa a atras peste 200.000 de spectatori.

La startul cursei, Farina a preluat conducerea cu Fagioli și Fangio în urmărire, în timp ce Cabantous a avut un start slab și a pierdut 4 poziții. Fangio a abandonat din cauza problemelor la motor cauzate de o conductă de ulei ruptă, așa că Farina a condus până la linia de sosire, urmat de Fagioli la 2,5 secunde, cu Parnell pe locul trei, deși a lovit o iepure în timpul cursei.

Nino Farina a condus cursa 63 de tururi din totalul de 70 (1–9, 16–37 și 39–70). Luigi Fagioli a condus timp de 6 tururi (10–15) iar Juan Manuel Fangio un tur (38).

Articolul precedentCe fac foștii mari fotbaliști? Care sunt hobby-urile pe care le-au păstrat și după retragere
Articolul următorCum era Titus Ozon pedepsit de Securitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here