În cursul zilei de marți ( 19 mai ), a început să circule cu o viteză incredibilă pe internet știrea conform căreia, citez de pe site-ul Gazetei Sporturilor, ”Jurgen Klopp și-a ales noua echipă. Presa din Germania anunță că a semnat pe 3 ani!”.
Continuăm cu știrea din Gazeta Sporturilor ”În timp ce turcii s-au entuziasmat ieri de prezența la Istanbul a lui Jurgen Klopp și au dat că antrenorul ar fi în negocieri cu Fenerbahce, azi, Deutschland Radio susține că tehnicianul Borussiei Dortmund s-ar fi înțeles cu Real Madrid!” Nimic de obiectat, doar atât că știrea este un fake care a fost preluat cu toată lejeritatea, nu doar de către presa sportivă din România ( Prosport a căzut în aceeași capacană ), ci și de către nume cunoscute din presa sportivă internațională cum ar fi Ole, AS sau ESPN.
Spuneam că știrea este un fake, fiind vorba de fapt de un tweet, care s-a propagat atât de repede pe internet încât nu a mai stat nimeni să verifice dacă Radio Deutschland chiar există și chiar a emis respectiva informație.
Según informan en Radio Deutschland (Alemania) KLOPP tiene un PREACUERDO con el MADRID. Cobrará alrededor de 8 MILLONES y firmará hasta 2018
— DIRD (@Madridofilo_) Mayo 18, 2015
Ei bine, în Germania nu există un post de radio Radio Deutschland, însă există un Deutschland Radio, sursă apărută și pe site-urile gsp sau prosport, în timp ce Deutschland Radio este de fapt o entitate radiofonică împărțită în patru stații diferite, una de cultură, una de știri, una pentru tineret și alta pentru evenimente. Deutschland Radio nu oferă informații sportive, așa că nu a emis nimic despre presupusa înțelegere dintre Klopp și Real Madrid.
În Germania știrea a produs efectul corect, adică cea de știre hilară, cei de la sport1 explicând ce s-a întâmplat, care a fost originea știrii false, după ce în prealabil s-au pus în contact cu reprezentanții postului de radio care au dezmințit, în mod repetat, difuzarea știrii, anticipând totuși o creștere de audiență a stației cu această ocazie. Știrea e bine mersi pe site-urile Gsp și Prosport, în timp ce user-ul Twitter care a inventat-o își savurează momentul de glorie.