În perioada 28 februarie – 3 martie au avut loc pe circuitul din Catalunya ultimele teste înaintea debutului sezonului de Formula 1, practic ultima ocazie a echipelor înainte de prima cursă de a pune la punct toate detaliile pentru a avea o maşină cât mai performantă.
Dacă în ceea ce priveşte calendarul curselor nu au mai apărut noutăţi, în schimb, lista piloţilor a suferit modificări. Chiar în prima zi, Force India a anunţat că cel care îi va fi coleg lui Paul di Resta, nu va fi Jules Bianchi, cel care a participat în primele două perioade de teste, ci fostul pilot al lor din perioada 2007-2011, germanul Adrian Sutil. În schimb, la Marussia, echipă afectată de probleme financiare, participarea lui Luis Razia nu mai era aşa sigură deoarece acesta a întâmpinat probleme cu sponsorul, iar echipa caută un pilot care să aducă şi bani. Să vedem mai departe ce s-a petrecut şi pe circuit.
În prima zi, ploaia a dat din nou planul echipelor peste cap şi abia în ultimele două ore piloţii au avut condiţii mai bune. Au existat şi câteva ieşiri în decor, una dintre ele, a lui Romain Grosjean, fiind tratată cu umor pe Twitter de către echipa sa Lotus, aceştia spunând că: “Romain a testat cu succes simularea de tetaque”. În prima parte a sesiunii, Hamilton a fost cel mai bun pe ploaie, însă la final cel mai rapid a fost Mark Webber. Felipe Massa şi Lewis Hamilton au tras tare şi au efectuat o simulare de cursă, acest lucru reflectandu-se şi în numărul de ture din clasament.
Clasamentul zilei
Declaraţii
Mark Webber: “A fost destul de dificil, nu doar din cauza ploii, dar şi a vântului. Am avut parte doar spre sfârşit de condiţii mai stabile şi am făcut tot ce am putut în acel interval scurt.”
Sergio Perez: “A fost o ocazie pentru mine să cunosc maşina în condiţii de ploaie, dar evident că aş prefera ca pista să fie uscată.”
Felipe Massa: “În aceste condiţii nu poţi învăţa multe lucruri despre maşină şi nici nu poţi testa unele componenente noi. Să sperăm că vom ocazia să facem acest lucru în următoarele zile.”
Romain Grosjean: “E frustrantă încă o zi cu ploaie mai ales că ne concentrăm pe partea aerodinamică, dar nu avem ce face.”
Lewis Hamilton: “Din fericire au fost condiţii mai bune pe final şi am reuşit să pilotez aşa cum îmi doream.”
A doua zi a semănat foarte mult cu prima. Ploaia a fost din nou stăpâna circuitului, iar piloţii nu au avut decât 3 ore de condiţii uscate, o oră înainte de pauza de prânz şi două ore în partea cealaltă a sesiunii. Cel mai rapid pilot al zilei a fost Romain Grosjean, însă el a obţinut cel mai bun timp având pneuri soft, în timp ce al doilea clasat, Button, a avut pneuri de componenţă medie. Pe ultimele două locuri s-au clasat Rosberg şi Alonso, însă acest lucru nu trebuie să-i îngrijoreze pe fani. Cei doi s-au concentrat astăzi pe ieşiri lungi, asemănătoare unei simulări de cursă şi prin urmare au avut o cantitate mare de benzină.
Un anunţ venit spre seară din partea echipei Marussia a confirmat faptul că pilotul Luis Razia nu va concura pentru ei în acest sezon, iar în locul lui a fost adus pilotul de teste de la Force India, Jules Bianchi, cel înlocuit de Adrian Sutil.
Clasamentul zilei
1) Romain Grosjean, Lotus, 1:22.716, 88 ture, Soft
2) Jenson Button, McLaren, 1:23.181, 72 ture, Medium
3) Pastor Maldonado, Williams, 1:23.628, 75 ture, Soft
4) Sebastian Vettel, Red Bull, 1:23.743, 65 ture, Medium
5) Nico Hulkenberg, Sauber, 1:23.744, 79 ture, Medium
6) Adrian Sutil, Force India, 1:24.215, 62 ture, Medium
7) Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:25.483, 61 ture, Medium
8. Max Chilton, Marussia, 1:25.598, 75 ture, Soft
9) Giedo van der Garde, Caterham, 1:26.316, 48 ture, Medium
10) Nico Rosberg, Mercedes, 1:26.655, 120 ture, Medium
11) Fernando Alonso, Ferrari, 1:27.878, 102 ture, Hard
Declaraţii
Romain Grosjean: “Chiar dacă vremea nu a fost ideală, cu siguranţă e un sentiment bun să termini cu cel mai bun timp. Monopostul E21 se simte bine în toate condiţiile ceea ce e promiţător pentru începutul sezonului.”
Jenson Button: “Pentru mine a fost cea mai bună zi pe care am avut-o în teste, am început să înţelegem maşina mai bine. Încă nu avem ritmul pentru a fi acolo în faţă, dar următoarele două zile sunt cruciale şi trebuie să facem peste 100 de ture.”
Sebastian Vettel: “Nu am făcut multe ture azi, dar nici vremea nu ne-a ajutat. Cred că toată lumea suferă de aceeaşi problemă, şi anume pneurile.”
Nico Rosberg: “Mi-a prins bine această zi pe ploaie pentru că încă nu apucasem să testez maşina în condiţii de pistă udă. Maşina s-a simţit bine şi am făcut o simulare de cursă care a fost foarte productivă.”
Fernando Alonso: “Cred că suntem puţin în urma echipelor de top, dar e o situaţie mult mai bună decât anul trecut. Atunci eram cu 1-2 secunde în urma lor, în ultima cursă din Brazilia eram la 0,7 secunde în spate, iar acum cred că ne-am mai apropiat.”
În sfârşit, în a treia zi piloţii au avut parte de condiţii bune, soarele a strălucit, iar pista a fost uscată. Dar nu toţi au putut profita de vremea frumoasă. Kimi Raikkonen şi-a anunţat echipa că se simte rău şi nu va putea pilota, aşa că cei de la Lotus s-au văzut nevoiţi să-l cheme pe Grosjean de la Paris! Francezul a ajuns undeva la ora prânzului la Barcelona şi a pilotat în a doua parte a sesiunii. În prima parte, Hamilton şi-a arătat colţii şi a zburat pur şi simplu pe pistă scoţând cei mai buni timpi din toate zilele de teste şi culminând cu un timp de 1.20.558. Nimeni nu a reuşit să bată acest timp până la final, Massa fiind singurul care s-a apropiat şi care poate ar fi reuşit un timp chiar mai bun dacă nu i s-ar fi desprins o roată cu 30 de minute înainte de finalul sesiunii. Cei de la Red Bull au preferat să stea cuminţi şi nu au intrat în acest joc. De menţionat este faptul că şi anul trecut cei de la Mercedes obţinuseră timpi foarte buni în teste, dar după câteva curse, formă arătată nu a fost aceeaşi. De asemenea, Hamilton declarase cu câteva săptămâni în urmă că obiectivul în acest sezon este să se claseze în puncte, în timp ce astăzi el a spus că “sunt convins că vom reuşi la un moment dat să câştigăm cel puţin o cursă în acest sezon, dar nu trebuie să ne entuziasmăm prea mult şi să nu fiţi surprinşi dacă în Australia nu vom fi printre echipele fruntaşe.” Atât Hamilton, cât şi Webber, Massa, Grosjean şi Perez s-au aflat la ultima zi pe circuit.
Clasamentul zilei
Ultima zi a început în forţă cu Nico Rosberg stabilind încă din prima oră un timp de 1.21.277. Imediat a venit replica lui Alonso care a îmbunătăţit timpul la 1.20.809, pentru ca apoi Rosberg să treacă din nou pe primul loc cu un tur făcut în 1.20.723. Raikkonen a fost din nou lovit de ghinion, după primul tur el raportând o problemă la cutia de viteze şi a trebuit să aştepte până când aceasta a fost remediată. Dar să revenim la duelul dintre german şi spaniol. Înainte de pauza de prânz, Alonso a scos 1.20.606. Nici zece minute nu a rezistat acest timp pentru că Rosberg l-a spulberat, scoţând 1.20.130! De departe cel mai bun de până acum. Ca de obicei, în a doua parte a sesiunii, piloţii nu s-au mai concentrat pe ieşiri scurte şi ture rapide. La fel ca ieri, Red Bull şi McLaren au preferat să stea la cutie şi nu au arătat exact ce poate face maşina lor.
Declaraţii
Nico Rosberg: “Cu siguranţă am făcut progrese şi sunt mulţumit cum a decurs această perioadă de teste. Trebuie să fim atenţi în continuare pentru că o parte din adversarii noştri nu şi-au arătat potenţialul.”
Sebastian Vettel: “Niciodată nu a existat o perioadă de teste mai puţin concludentă. Nimeni nu ştie unde se află exact în comparaţie cu celelalte echipe.”
Clasamentul zilei
1) Nico Rosberg, Mercedes, 1:20.130, 131 ture, Soft
2) Fernando Alonso, Ferrari, 1:20.494, 120 ture, Soft
3) Jenson Button, McLaren, 1:21.444, 122 ture
4) Nico Hulkenberg, Sauber, 1:21.541, 118 ture, Soft
5) Kimi Raikkonen, Lotus, 1:21.658, 50 ture, Soft
6) Paul di Resta, Force India, 1:21.664, 112 ture
7) Pastor Maldonado, Williams, 1:22.415, 42 ture, Soft
8. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:22.514, 100 ture
9) Valtteri Bottas, Williams, 1:22.524, 31 ture, Soft
10) Charles Pic, Caterham, 1:23.115, 116 ture
11) Jules Bianchi, Marussia, 1:23.167, 62 ture
12) Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:23.628, 91 ture
13) Max Chilton, Marussia, 1:24.103, 49 ture
Prima cursă a anului va avea loc peste 2 săptămâni în Australia pe circuitul Albert Park din Melbourne.
Surse: BBC, Sky Sports, Autosport