Trecuseră 12 ani de la ultima tragedie petrecută pe circuitele Formulei 1 și dezbaterile s-au deschis iar. Sunt luate suficiente măsuri de siguranță? E recomandat să se retragă monoposturile avariate în mijlocul cursei?
”Nu e nimic de sărbătorit. Teribile știrile cu moartea unui comisar de cursă. R.I.P.”. Așa își exprima Fernando Alonso tristețea la auzul tragicei vești. Mark Robinson, 38 de ani, comisar de cursă voluntar pe circuitul Marelui Premiu al Canadei, a decedat după ce a fost acroșat de o macara în timp ce participa la scoaterea de pe pistă a monopostului Sauber condus de către Esteban Gutierrez. Robinson este a treia victimă în Marele Circ în secolul XXI. În anul 2000, Paolo Ghislimberti, un pompier de 33 de ani, a murit la Monza, in timpul Marelui Premiu al Italiei după ce a fost lovit de bucățile de metal sărite dintr-un monopost accidentat, iar în sezonul imediat următor, un alt comisar de cursă, Graham Beveridge, 52 ani, își dădea ultima suflare în timpul Marelui Premiu al Australiei, după ce a fost lovit violent de un cauciuc scăpat de sub control.
Piloții echipelor F1 s-au arătat a fi destul de afectați și mulți dintre ei și-au exprimat tristețea prin intermediul conturilor de twitter ( Jenson Button, Lewis Hamilton ) sau pe paginile personale ( Sebastian Vettel ). Din fericire pentru ei, tragedia i-a ocolit, ultimul episod de acest gen avându-l ca protagonist pe nimeni altul decât Ayrton Senna, decedat pe 1 mai 1994 pe circuitul de la Imola (San Marino).
Clasamentul pilotilor si pe echipe dupa Marele Premiu al Canadei: