moto gpMondialul de motociclism începe astăzi o dată cu primele antrenamente libere pe circuitul din Losail ( Qatar ), circuit care găzduiește pentru a șaptea oară prima rundă a campionatului. Sezonul 2013 promite mult spectacol mai ales că vine cu multe noutăți în clasament și cu mișcări interesante de trupe în componența echipelor.

Fără îndoială, categoria-vedetă a Mondialului, fără a ignora Moto 2 și Moto 3, este MotoGP, cu spaniolii încă o dată pornind ca mari favoriți la câștigarea titlului, așteptându-se fapte mari de la noul venit Marc Marquez, un puști care cu siguranță va produce multe surprize de-a lungul sezonului.

Cu australianul Casey Stoner retras, în lupta pentru titlu, pe lângă favoriții sezoanelor trecute, Jorge Lorenzo ( campionul en-titre ) și Dani Pedrosa, apar doi noi pretendenți, mai sus amintitul boboc Marc Marquez, sosit din Moto 2 la echipa Honda și veteranul Valentino Rossi, întors și el la Yamaha după o trecere discretă pe la Ducati. Plecarea lui Rossi de la Ducati a lăsat puțin orfană echipa, chiar acolo sunt doi piloți foarte buni, Nicky Hayden și Andrea Dovizioso, misiunea lor fiind să îmbunătățească rezultatele de anul trecut, chiar dacă vor avea mult de muncit dacă vor ca motocicletele lor să lupte de la egal la egal cu cele ale rivalilor. ( Lista completă a echipelor și a piloților ).

Sistem nou de calificări

Noul sezon vine cu modificări importante în regulament, noul sistem pentru stabilirea grilei de start fiind destul de asemănător cu cel din Formula 1. Mai pe scurt, cei mai rapizi zece piloți din antrenamentele libere vor participa direct in cea de-a doua sesiune de calificări (Q2) de sâmbătă, restul piloților urmând a trece printr-o primă sesiune de calificări – Q1 ( ambele sesiuni durează câte 15 minute )din care doar doi dintre ei vor intra in Q2. Acești 12 piloți se vor lupta pentru primele poziții de pe grila de start, restul pozițiilor, începând cu nr.13, se vor stabili în funcție de timpii din Q1.

La celelalte categorii, Moto2 și Moto3, sistemul rămâne neschimbat, cu o singură sesiune de calificări, sâmbăta.

Carnet cu puncte

O altă noutate foarte importantă în regulament este carnetul cu puncte, valabil la toate cele trei catogorii, metodă aleasă pentru sancționarea piloților care comit infracțiuni. Conducerea curselor va putea aplica pedepse de orice grad, de la un punct până la zece, puncte care se vor acumula pe parcursul sezonului în curs, însă nu vor conta pentru următorul. Sancțiunile vor începe o dată cu acumularea primelor patru puncte:

  • 4 puncte – Start de pe ultima poziție a grilei de start în următoarea cursă.
  • 6 puncte – Start din pit-lane în următoarea cursă
  • 10 puncte – Interzicerea participării în următoarea cursă

Noutăți și în lista circuitelor

 Încă un an, Spania va avea patru circuite pe care să savureze cursele: Jerez, Montmelo, Aragon și Valencia însă,  în mare, circuitele au rămas cam aceleași, dispărând de pe listă Marel Premiu al Portugaliei, în locul său apărând cel de la Austin. Drept urmare, americanii vor avea trei circuite, cu precizarea că pe cel de la Laguna Seca se va alerga doar pentru MotoGp. Lista completă o puteți vedea mai jos.

lista circuite motogpsursă foto și documentare site MotoGP

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × one =