Forza_Rossa___Bucharest___Romania___Archicon___One_Stop_Shop__

UPDATE 5 noiembrie

Federaţia Internaţională de Automobilism a dat astăzi publicităţii lista provizorie a echipelor acceptate în sezonul 2015 al Campionatului Mondial de Formula 1. Mult aşteptatul proiect cu implicare românească, echipa Forza Rossa, nu se află printre cele 11 echipe acceptate. De altfel, pe grila de start nu apare vreo noutate faţă de sezonul 2014, iar cele două echipe cu probleme financiare, Caterham şi Marussia (redenumită Manor), sunt incluse, ultima însă, urmând a fi confirmată. De menţionat că aceasta nu este lista finală şi mai pot apărea schimbări.

Ieri, Colin Kolles, unul dintre cei implicaţi în proiectul românesc, dar şi consilier la Caterham, a declarat pentru adamcooperf1.com că Forza Rossa şi Caterham sunt două proiecte diferite, iar Forza Rossa nu are vreo implicare în insolvenţa Caterham, aşa cum se scrisese în presa britanică în urmă cu o săptămână, şi nu va prelua bazele acestei echipe. În completare, jurnalistul Adam Cooper susţine că echipa Forza Rossa nu şi-a depus înregistrarea pentru sezonul 2015, dar există prevederi în regulament care i-ar permite intrarea chiar dacă se va înregistra cu întârziere.

Tot ieri, pe site-ul autoblog.com, a apărut informaţia conform căreia Forza Rossa va participa în Campionatul Mondial de Formula 1 începând cu 2016.


UPDATE! 4 iunie

Conform jurnalistului Ian Parker de la Press Association Sport, Forza Rossa trebuie să depună o garanţie de 20 de milioane de dolari până pe data de 23 iunie pentru a putea primi acceptul din partea FIA, lucru pe care echipa nu l-a făcut până acum.

Cu toate acestea, Colin Kolles este încrezător, iar planurile sale sunt avansate, germanul de origine română purtând discuţii cu Nicolo Petrucci, fostul şef al departamentului de aerodinamică de la Toro Rosso, un inginer cu 25 de ani de experienţă în Formula 1.

Tot azi, Gene Haas, proprietarul celeilalte echipe (Haas Formula) care a primit acceptul din partea FIA, a anunţat că echipa sa îşi va face debutul în 2016, şi nu în 2015 cum anunţase iniţial, pentru a fi 100% pregătiţi.

Sursa: GMM/motosport.com

_________________________________________________________________________

UPDATE! 3 iunie

Jurnalistul Adam Cooper, cel care a dezvăluit la începutul anului că România ar putea avea o echipă în Formula 1, vine cu noi informaţii pe blogul său despre acest subiect. Conform britanicului, Federaţia Internaţională de Automobilism ar fi acceptat intrarea echipei Forza Rossa (FRR F1) în “Marele Circ”, începând cu 2015. Cu toate că aprobarea a venit destul de târziu, se crede că echipa are în plan, în continuare, să fie prezentă pe grila din 2015, şi nu în 2016.

Nu a fost comunicată o dată în privinţa anunţului oficial.

__________________________________________________________________________

UPDATE! 12 aprilie

În cursul zilei de vineri, Federaţia Internaţională de Automobilism a publicat un comunicat în care a confirmat acordarea licenţei către echipa americanului Gene Haas, pentru următorul sezon de Formula 1. Tot în comunicat, FIA a precizat şi faptul că se află în plin proces de evaluare a acordării licenţei pentru echipa Forza Rossa.

Este prima oară când se menţionează oficial numele celei de-a doua echipe ce doreşte intrarea în Formula 1, Forza Rossa fiind echipa românească despre care s-a tot discutat în ultima perioadă.

Compania Forza Rossa este unicul importator Ferrari în România, şi este condusă de către Camelia şi Ion Bazac. Cel din urmă este ex-membru PSD şi fost Ministru al Sănătăţii în perioada 2008-2009, iar acum, doreşte să investească în team-ul ce ar urma să fie manageriat de Colin Kolles.

___________________________________________________________________________

UPDATE! 6 aprilie 2014

Aflat la Marele Premiu de Formula 1 din Bahrain, Bernie Ecclestone a declarat că pentru sezonul din 2015, FIA a acceptat două noi echipe: “Da, aşa este, am acceptat echipa lui Gene Haas (n.a. un american, patron al unei echipe din NASCAR). Pe lângă aceasta, am mai acordat licenţa încă unei echipe. Dacă vor reuşi sau nu să fie prezenţi la startul sezonului următor, e altă poveste, depinde doar de ei.”

Conform germanilor de la “Auto Motor und Sport”, a doua echipă este cea despre care se discuta la începutul anului, a germanului de origine română, Colin Kolles. Acesta şi-ar dori să concureze cu motoare Renault, şi ar avea în spate oameni de afaceri români stabiliţi la Monte Carlo, dispuşi să investească suma de 200 de milioane de euro.

_____________________________________________________________________________

16 ianuarie 2014

Pentru sezonul din 2015 al Campionatului Mondial de Formula 1, există discuţii despre trei noi echipe care ar fi implicate în procesul de obţinere a licenţei, iar unul dintre proiecte ar avea finanţare din România, conform jurnalistului Adam Cooper.

În urma informaţiilor obţinute de acesta, în spatele proiectului se află mai multe companii de stat, care au decis să-şi urmeze propria cale şi să înfiinţeze o nouă echipă, după ce iniţial considerau să se implice la o echipă deja existentă în “Marele Circ.”

Unul dintre cei implicaţi ar fi Colin Kolles, un german de origine română, născut la Timişoara, şi care a mai avut legătură cu lumea din Formula 1, fiind directorul echipelor HRT şi Force India. De această dată, se crede că el va fi mai degrabă un furnizor decât să ocupe o funcţie principală la echipă, şi va pune la dispoziţie fabrica sa din Bavaria, precum şi staff şi echipamente. În acest an, el şi-a dezvoltat afacerea şi a devenit şi producător, în acest moment lucrând la un monopost de tip LMP1.

Nu în ultimul rând, se speculează că una dintre părţile implicate ar fi Dacia, care ar furniza motorul Renault.

Sursa: adamcooperf1.com

Sursa foto: automotorblog.com, bucuresti.ferraridealers.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

fifteen − fourteen =