Parcă duminica trecută Sebastian Vettel era acroșat, întors, lovit și aruncat pe ultimul loc după primul tur al cursei decisive de la Interlagos, o cursă nebună pe ploaie în care s-a decis campionatul mondial. Iată-ne însă ajunși la debutul sezonului 2013 în prima perioadă de teste a noilor monoposturi. Aceasta s-a desfășurat în Spania, pe circuitul de la Jerez, pe perioada a 4 zile. Nu putem însă trece mai departe fără a cunoaște protagoniștii. În acest sezon vom avea 11 echipe, față de cele 12 de anul trecut, melcii de la HRT rămânând fără fonduri. Echipele și piloții sunt:

 

Red BullSebastian Vettel, Mark Webber

FerrariFernando Alonso, Felipe Massa

McLarenJenson Button, Sergio Perez

LotusKimi Raikkonen, Romain Grosjean

MercedesNico Rosberg, Lewis Hamilton

SauberNiko Hulkenberg, Esteban Gutierrez

Force IndiaPaul di Resta, al 2-lea pilot urmeaza a fi anuntat

WilliamsPastor Maldonado, Valtteri Bottas

Toro RossoJean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo

CaterhamCharles Pic, Giedo van der Garde

MarrusiaLuiz Razia, Max Chilton

 

În ceea ce privește numărul curselor, și acesta a fost redus cu 1, de la 20 la 19. Acest lucru se datorează faptului că Spania nu va mai găzdui două mari premii, ci Catalunya și Valencia vor alterna din acest an, la fel cum se întâmplă și cu Hockenheim și Nurburgring. În calendar mai este o dată liberă, însă Bernie Ecclestone a declarat că sunt șanse mici că aceasta să fie ocupată, în timp ce circuitul stradal din New Jersey a fost amânat pentru sezonul din 2014.

 

Revenim însă asupra a ceea ce s-a întâmplat în cele patru zile de teste. În afară de Williams, care își va lansa noul monopost pe 19 februarie, toate celelalte echipe au venit cu noile mașini. Și în afară de Fernando Alonso, care a hotărât să folosească această perioadă pentru antrenamente fizice, toți piloții au fost prezenți.

 

În prima zi, cel mai rapid a fost Jenson Button cu un timp de 1:18.861, urmat de Mark Webber și Romain Grosjean. Felipe Massa a fost al 6-lea, în timp ce Nico Rosberg a parcurs doar 11 tururi din cauza unei probleme la un circuit. Ziua nu începuse bine nici pentru McLaren, Button având o problemă la pompa de benzină.

 

În a doua zi, problemele au continuat pentru băieții de la Mercedes. Hamilton a parcurs doar 15 tururi, intrând în parapetul de protecție după o problemă la frâne. Cel mai rapid a fost Romain Grosjean, 1:18:218, urmat de Paul di Resta și Daniel Ricciardo. Webber a fost al 4-lea, Perez pe 7,  iar Massa al 8-lea.

 

În a treia zi, a venit rândul celor de Ferrari să scoată cel mai bun timp prin Felipe Massa, 1:17:879. Rosberg a fost pe 2, apoi Vettel și Raikkonen. Ziua s-a desfășurat fără incidente majore.

 

Ultima zi nu a început bine pentru Ferrari, aceștia având după doar 2 tururi probleme la cutia de viteză. O altă problemă a zilei a fost o…groapă apărută pe porțiunea unui vibrator, cauzând o întârziere de aproape o oră. Cel mai rapid a fost Kimi Raikkonen, 1:18:148, urmat de Jules Bianchi (pilot de teste la Force India) și Vettel. De menționat că în ultimele două zile, cei de la Mercedes au recuperat timpul pierdut cauzat de problemele tehnice, Rosberg parcurgând 148 de tururi, iar Hamilton 145.

 

Bineînțeles, pentru fanii Formulei 1, timpii sunt foarte puțin relevanți deoarece nu se cunosc setările monoposturilor și nici cât combustibil au, doar noutățile aerodinamice și componența pneurilor putând fi vizibile. O părere generală a experților din F1 este aceea că Ferarri și McLaren arată mai bine ca anul trecut, cei de la Lotus sunt din nou foarte rapizi, Mercedes nu pare că a adus îmbunătățirile necesare și mulți se întreabă deja dacă Hamilton a făcut alegerea bună, chiar Ross Brawn declarând că “avem mult de muncă“, iar cei de la Red Bull nu au momentan foarte mari diferențe față de anul trecut, însă cum s-a dovedit și în alte sezoane, în Formula 1 contează chiar și cea mai mică modificare. În plus, dintre echipele de top, cei de la Red Bull au fost și cei mai secretoși, oferind puține informații.

 

Strângând date importante și numeroase la Jerez, urmează să vedem ce îmbunătățiri vor aduce echipele în următoarele 2 perioade de teste de pe circuitul din Catalunya. Acestea vor avea loc între 19 și 22 februarie și 28 februarie – 3 martie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

four × one =